Help!

nepal_map_dutch

UPDATE 5 MEI – De zwaarst gewonden konden in de eerste dagen na de aardbeving geëvacueerd worden, maar de overblijvers zaten vast in hun dorpen, omdat de wegen en wandelpaden geblokkeerd zijn door lawines en aardverschuivingen. De medische teams van Artsen Zonder Grenzen vliegen naar de afgelegen dorpen per helikopter om de noden te evalueren en hulp te bieden. Tussen 29 april en 4 mei deden de teams van Artsen Zonder Grenzen meer dan 15 dorpen aan.

Gaalgui Beaufort-locatie: Oosterstaketsel Nieuwpoort Philip Aguirre y Otegui  °1961, Schoten, België   Philip Aguirre y Otegui is een Belgische kunstenaar van Baskische afkomst. Hij is gepassioneerd door de kunstgeschiedenis en houdt van de fysieke aspecten van beeldhouwkunst. Sinds 1996 reist  Aguirre vaak naar Senegal. Door zijn bezoeken aan diverse vluchtelingenkampen en hulporganisaties leerde hij er de sociaal-maatschappelijke context kennen. Voor Beaufort03 werkte hij rond het thema van migratie, haven- en bootvluchtelingen, een thema dat sterk leeft onder de Senegalese bevolking. De grote verticale bootstructuur werd gemaakt volgens de techniek en vormentaal van de Senegalese pirogues, een inheems type boot.

Gaalgui Beaufort-locatie: Oosterstaketsel Nieuwpoort Philip Aguirre y Otegui °1961, Schoten, België Philip Aguirre y Otegui is een Belgische kunstenaar van Baskische afkomst. Hij is gepassioneerd door de kunstgeschiedenis en houdt van de fysieke aspecten van beeldhouwkunst. Sinds 1996 reist Aguirre vaak naar Senegal. Door zijn bezoeken aan diverse vluchtelingenkampen en hulporganisaties leerde hij er de sociaal-maatschappelijke context kennen. Voor Beaufort03 werkte hij rond het thema van migratie, haven- en bootvluchtelingen, een thema dat sterk leeft onder de Senegalese bevolking. De grote verticale bootstructuur werd gemaakt volgens de techniek en vormentaal van de Senegalese pirogues, een inheems type boot.

Nena: Ik vind het heel erg dat die mensen dat moeten meemaken. Zelf zou ik er niet willen zijn.

Jelle: Op 25 april 2015 was er in Nepal een aardbeving. Veel mensen stierven. mensen Veel kinderen, volwassenen en ook oudere mensen zijn alleen door de aardbeving. Veel mensen liggen nog onder het puin. HELP DUS NEPAL DOOR DRINGEND TE DONEREN.

Andres: Ik vind het erg wat er is gebeurd omdat er zoveel mensen zijn dood gegaan.
Flor: Ik vind dat iedereen die kan, moet steunen en dat alles naar Nepal gestuurd moet worden .Ik vind het allemaal verschrikkelijk.

Lamintha: Als ik mocht helpen, zou ik steviger huizen laten maken.

Xander: Ik vind het goed van het Rode Kruis. Zij helpen echt.

Stan: De vorige aardbeving in Nepal was in 1934. Ik vind het heel erg voor al die mensen omdat ze misschien nu geen huis meer hebben.

Kjell: Ik vind het zeker jammer voor de overlevenden die een deel van hun familie kwijt zijn.

Kiara: Moest ik zelf in Nepal wonen, zou ik niet weten wat me overkomt.

Femke: Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is in Nepal .

Jericho: Ik vind dat China en India met Nepal moeten samenwerken

Sigrid: Ik zou hen kunnen helpen door geld te storten. Gelukkig dat er nog hulpdiensten van heel de wereld hen meteen hebben kunnen verzorgen.

Franne: SOS Rode Kruis wil komende dagen ook kindvriendelijke ruimtes opzetten: hier kunnen ouders hun kinderen veilig achterlaten terwijl ze zelf orde op zaken stellen. De kinderen kunnen er spelen en leren en krijgen er ook de nodige medische en psychosociale zorg. Ik vind het goed dat ze hulp krijgen in Nepal want iedereen heeft recht op hulp.

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

