Kiara wint scholenveldloop!

Kiara: ‘Het is mijn tweede gouden medaille.’
Ik was heel zenuwachtig! Toen … nog tien seconden! Plots hoorde ik de toeter. Eerst bleef ik bij de eerste tien. In de tweede ronde liep ik naar de vierde plaats en dan naar de tweede plaats. De laatste 200 meter… Meteen zette ik een spurt in. Op het allerlaatste moment kon ik voorbij de loopster van Stella Maris en kwam ik als eerste over de finish.

Het is mijn tweede gouden medaille. Wat ben ik heel blij en trots. Ik ben wel heel diep moeten gaan voor deze overwinning. Twee dagen later had ik nog pijn aan mijn longen.

Kiara

Kjell: ‘Mijn droom is uitgekomen!’

Met heel veel stress sta ik te wachten tot het aan het zesde, de jongens, is. Een podiumplaats moet ik wel kunnen behalen, denk ik.

We mogen naar de startlijn. Nog één minuut … nog dertig seconden … 5, 4, 3, 2, 1….. tuuuuuut!
Iedereen vertrekt in volle sprint. Er wordt geduwd en getrokken.
Ik ben mee met de eerste vier. Plots loopt de eerste van ons weg. Amaai, die gaat snel!
De laatste ronde: we zijn nog met drie voor twee podiumplaatsen. Heel vroeg begin ik te sprinten maar ik word voorbijgestoken. Ik probeer nog voorbij te gaan. Ik ga tot het uiterste … . Ik eindig derde. Aan de finish moet ik heel lang uithijgen.

Op het podium voel ik me zeer goed met mijn medaille en trofee. Mijn droom is uitgekomen.

Kjell

IMG_3947

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

