Populair LEGO-filmpje van Greenpeace!

Het filmpje werd gemaakt door het bureau Don’t Panic, dat eerder al een BAFTA won. In amper drie dagen tijd werd het al meer dan drie miljoen keer bekeken. In het filmpje is te zien hoe de Noordpool, nagebouwd met LEGO-blokjes, vernietigd wordt door een olielek. De film belicht dat LEGO een aandeel heeft in de bedreiging van de Noordpool, doordat het bedrijf controversiële merk ‘Shell’ op zijn speelgoed promoot.

Ian Duff, die bij Greenpeace campagne voert voor de Noordpool, verdedigt het filmpje als “een creatieve manier om mensen te laten weten hoe de Noordpool bedreigd wordt door Shell en welke rol LEGO speelt in dit verhaal. LEGO zegt dat het een betere wereld voor kinderen wil, maar toch werkt het samen met Shell – een van de grootste klimaatvervuilers ter wereld.” De organisatie eist dat LEGO de overeenkomst met Shell stopzet.

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s