Bezoek RAM/Oudenburg: ‘Ik heb van het museum genoten!’Maxime

IMG_3436Berit: We begonnen de uitstap met een wandeling in Oudenburg. Het was prachtig! In de straten was het Romeins Castellum van vroeger, dat nu onder de grond zit, nog mooi te zien.  Dat vond ik super! Het bezoek was echt de moeite waard.  Een museum bezoeken vind ik veel toffer  dan in de klas zitten.IMG_3431

 Seije: We zagen op de wandeling ook nog de schandpaal van Oudenburg. Dat is een grote steen waar je aan vastgebonden werd als je iets verkeerds had gedaan. Je werd dan bekogeld met stenen en uitgescholden door  de mensen die langs je liepen. Amaai, wat erg!

 Maxime: Ik vond het museum wel heel erg professioneel. Ik heb van het bezoek genoten. Het roeren van de broodmachine vond ik wel grappig want haast niemand kreeg het vooruit.

IMG_3425Ophelie: Ik vond het museumbezoek super en erg speciaal vooral de afdrukken op de grond. Bij ons speel je vier op een rij en bij de Romeinen spelen ze drie op een rij.

 Seije: In het museum zagen we een maliënkolder, dat is een harnas dat bestaat uit duizenden kleine ringetjes. Het weegt minstens 12 kg. Ook de graven waren zeer cool. Er lag een Romein begraven met zijn … hond!  Vreemd hé.

 Tiger-lil: Ik vond het bezoek zeer  leerzaam en informatief. We konden alles vragen wat we wilden aan de gids.

Zina: Ik vond het bezoekje aan het R.A.M zeer interessant. Ik leerde nieuwe dingen bij over de Romeinen.Zoals dat ze hun tanden poetsten met krijt of houtskool en dat er 700 soldaten verbleven in het Castellum van Oudenburg.

 Dorianne: Ik vond dit bezoek veel  interessanter dan de filmpjes die we bekeken in de klas. Met de gids was het zeker niet te saai. Hij was  vriendelijk en grappig.

IMG_3456

Zina tekende het graf van een Romein na. Links bovenaan het skelet van het hondje.

Zina tekende het graf van een Romein na. Links bovenaan zie je het skelet van een hondje. Samen begraven in hetzelfde graf!

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Een reactie op Bezoek RAM/Oudenburg: ‘Ik heb van het museum genoten!’Maxime

  1. Joni Vantroyen schreef:

    ’t Was super leuk omdat we veel uitleg kregen over de Romeinen in Oudenburg.

Geef een reactie

