TV weekjournaal/ Special over kinderrechten/Reacties …

Schermafbeelding 2013-11-27 om 18.44.16

Sierra Leone is een arm land in het westen van Afrika. Rapper en televisiepresentator Willie Wartaal gaat op reis en ontmoet het 10-jarige meisje Abibatu.

Berit: Abibatu is een heel sterk meisje. Ik zie nu dat ons leven heel wat gemakkelijker is. Ik wou dat ze in onze klas zat!

Axel en Rebecca: Ik vind het erg dat haar mama en broertje zijn gestorven van vervuild water te drinken.

Joni, Tiger-Lil, Ophélie en Zina: Wij hebben hier alles en Abibatu niets!

Seije: Een leven zonder ouders en juist één iemand die voor je zorgt! Ik vind het erg.

Kenneth: Wij plassen op  een toilet, zij doen het in het bos.

Maxime: Ik weet welk verdriet Abibatu heeft. Ik heb ook net mijn oma verloren.

Thibault: Wij hebben een stenen baan en proper drinkwater. In Siera Leone hebben ze vervuild water en een weg van aarde.

Dorianne: Mijn leven is perfect, dat weet ik nu!

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

