Nieuwpoort bestaat 850 jaar!

IMG_3104Nieuwpoort fungeert van 26 tot 29 september als gaststad voor de finale van de Europese wedstrijd voor de mooist bebloemde gemeente. ‘Dit biedt ook een uitstekende gelegenheid om ons 850-jarig bestaan te vieren’, zegt burgemeester Roland Crabbe (CD&V). ‘Het Marktplein wordt dan omgetoverd tot een gigantisch groen evenement waarbij meer dan 100.000 planten en bloemen, duizend vierkante meter gras en veertig opleggers met aanvulgrond zullen gebruikt worden. Er komt onder meer een bomenmuseum en een eetbaar stadhuis. ’s Avonds wordt deze grote openluchttentoonstelling feeëriek verlicht. De opening van al die bloemenpracht is voorzien op donderdag 26 september om 16 uur en de toegang is gratis’, aldus nog de burgemeester.

IMG_3105

In gesprek met de bedenker van dit bospark op de markt: landschapsarchitect Alain Cappelle.

Markt wordt omgetoverd tot grote tuin | Focus-WTV.tv.

Axel: Het leukste vond ik dat waterbad. Er stonden erg veel bloemen te wachten om geplant te worden.  De werkmannen hebben nog veel werk maar tegen het weekend zal het wel klaar zijn.

IMG_3106

Seije: Ik vond de uitstap naar de markt verrassend met al die bergen gras, bloemen en een machine uit de toekomst! Vrolijke 850e verjaardag Nieuwpoort!

 Tiger-lil: Ik had  heel, heel graag meegeholpen. Jammer dat het niet kon.

 Zina: Ik heb een soort ding gezien dat de bloemen water geeft.

IMG_3107

IMG_3108

 Joni: Ik heb heel wat dingen gezien zoals bloemen en een soort windmolen in een bloempot. Ik vond het tof dat ze het 850 jaar bestaan van  Nieuwpoort vieren. Lang leve Nieuwpoort!

Dorianne: Veel mensen waren aan het werk!. Proficiat aan iedereen die hieraan meehelpt!

Maxime: Het is wondermooi!

Rebecca: Ik vind  een leuk superidee om zo de verjaardag van Nieuwpoort te vieren.!

Ophelie: Ik vond het watervalletje het tofst! Het was erg speciaal.  

IMG_3112

IMG_3114Berit: Ik  nam  deze foto, dat vond ik wel leuk. Ik vond  het  prachtig hoe de werkmannen al dit werk in elkaar staken.    

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

