De leerlingen geven hun (ongezouten) mening over 2012/2013!

Jari: De projecten zoals Yeti en Masterpiece waren heel leuk. Masterpiece was toch het leukst want we mochten zelf verf spuiten en we kwamen op Ketnet!

Amber: De leerstof is zeer goed! Ik heb weer veel bij geleerd. Dank u, meneer!

IMG_3047Emily: Wereldoriëntatie van mundo vond ik nogal saai. Knutselen was suuuuper leuk en soms moeilijk. De projecten vond ik altijd leuk.  WO1 ga ik nooit vergeten, vooral het museum in Ieper niet.

Noah: Het was een andere leerstof en juist daarom was het moeilijker. Taal en spelling was veel moeilijker dan dat ik had verwacht. In het begin van het schooljaar hadden mijn klasgenoten (en ik) een pestprobleem. Maar onze reddende engelen Vic en Michelle maakten alles weer goed.

Yentl: Ik denk dat de groep nu closer is geworden. Dat komt door de diverse groepsactiviteiten zoals bosklassen en de sportdag. Daardoor was er op het einde een veel betere klassfeer. Yeti ( yeti 102 ) was mijn persoonlijke favoriet.

2013_masterpiece_de_vierboeteThyllis: Mijn klasgenoten zal ik wel missen in het middelbaar. We zijn samen eigenlijk een beetje opgegroeid, nu gaan we splitsen. Ze waren de tofste klas die je maar kan wensen. De meiden waren wel ruziemakers, maar de laatste maanden verbeterde dat wel. Ik ga mijn klasje missen. Heel veel zelfs!IMG_2935

Michelle: Het schooljaar is voorbij gevlogen, dat betekent dus dat het een leuk schooljaar was. Ik vond het project van Masterpiece vooral super, vooral het In Flanders Field museum! We hebben toen ook een echte graffitikunstenaar ontmoet. Op 27 april zijn we dan naar Nieuwpoort- Bad gegaan om een tekening op de muur te maken. Nou, eigenlijk heeft Mr. Mong die prachtige tekening gemaakt en hebben wij de tekening opgevrolijkt met klaprozen. Ook ‘Kranten in de klas’ was super want we wonnen er prijzen mee.

Tjiasso: De projecten vond ik het leukst. Over meester Philip dacht ik eerst anders. De leerkracht was in plaats van streng en saai, niet streng en saai maar juist leuk en grappig. Hij kan ook nog goed voetballen!

IMG_2351Linde: Met mijn klasgenoten heb ik veel LOL beleefd. Vooral met Josephine, Thyllis en Amber. Ook de jongens waren in vorm dit jaar.
De projecten zoals Masterpiece en Kranten In de Klas waren boeiend. Vooral Masterpiece sprak me echt aan, ook al was het geschiedenis! Het was supertof met de tekening op de muur waaraan we mochten helpen door er klaprozen bij te spuiten.

Vic: WO was niet zo goed dit schooljaar. Het oefenen op de Mundo-site werkte niet. Er stonden fouten tussen en de website ging niet altijd. Mijn klasgenoten waren vriendelijk, luidruchtig en behulpzaam. Ook het graffiti spuiten was leuk om te doen en ondertussen leerden we wat meer over wereldoorlog één. De inhuldiging met de burgemeester en met de oudstrijders vond ik een zeer toffe ervaring. Zo kwamen we ook nog op karrewiet. Kranten in de klas was heel leerzaam: elke dag zagen we wat er gebeurde in de wereld en waren we meteen van alles op de hoogte.

masterpieceJonas: De projecten die we deden waren tof. Zoals de klas schoolkrant over de sint (Sinterklaaskrant 2012) was eens leuk om te doen. Meestal interview je nooit iemand van een andere klas. Masterpiece was vooral tof omdat je leerde over WO1 en daar dan meteen ook een graffitikunstwerk over mocht maken. Ik vond het jammer dat we er niet meer zulke projecten deden dit jaar. Ook de cartoons maken voor NIX over Kinky en Cosy was heel tof. Het waren coole projecten om te doen.IMG_2060

Loythy: Mijn klasgenoten vond ik goed. In de les hebben we veel gelachen maar in het begin werd er toch veel gepest maar alles is gelukkig opgelost. Ik denk dat het ook kwam door de projecten zoals Masterpiece. Ik vond het erg cool spuiten met grafitti. Dat wil ik zeker later nog eens doen.

Danté: De klasgenoten zijn leuk maar dat pesten vond ik jammer. Het leukste project dit jaar vond ik: Yeti!

Josephine: 6hs vond ik het leukste jaar omdat we veel op uitstap zijn geweest, zoals het ‘’In Flandres Fields ‘museum in Ieper en de bosklassen! Ik vond het ook leuk met het project Masterpiece. Het is wel heel tof omdat niet elke klas dat doet. Net als Yeti-klas zijn. Dat was ook een zeer toffe ervaring!
Mijn klasgenoten waren super! Ik kon altijd met hen lachen, spelen, babbelen… Ik zal mijn beste vriendinnen( Ik word later ) missen!

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

