Meningen over het Masterpiece project.

2013_masterpiece_de_vierboete
1. Mijn mening over het werk van Mr. Mong.

 Michelle: Ik vind dat Mr. Mong mooi kan tekenen. Als hij begint te tekenen zie je al snel dat het iets is. Bij de wolkdamp vind  ik het wel knap, want je moet dan weten waar je de schaduwen moet zetten. Onze tekening is wel bijzonder want alles ziet er zo afgebroken uit en dan vrolijken onze klaprozen de tekening weer op.

IMG_2575Thyllis: Mr. Mong is een hele lieve graffiti tekenaar, als het moet kan hij heel streng zijn maar dat is dan voor je eigen goed. Hij legt de dingen heel goed uit voor je begint met spuiten. Soms was hij ook grappig zoals toen hij boos was en dan zei: nu zijn we terug vrienden.

Amber: We hebben niet super lang moeten wachten tot wij aan de beurt waren.

Yentl: Mr. Mong was vlot en cool. We moesten wel een raar masker aandoen.

Zian: Mr Mong is heel vriendelijk en behulpzaam. In het begin  hielp hij en dan mochten we het alleen proberen. Toen we klaar waren kregen we een spuitmondje als herdenking aan dit project.

Noah: Goed dat hij de veiligheidsmaatregelen respecteerde.

Jonas: Het was tof om een keer met een echte graffitikunstenaar samen te werken.

 2.   Mijn mening over de inhuldiging.  

 Michelle: Ik vond het wel leuk dat de burgemeester de kinderen bedankten. Hij zei: “Bedankt !” wel heel vaak. Dat was wel een beetje grappig.  

Thyllis: Iedereen was heel fier op ons project.

IMG_2566Danté: Het was een unieke ervaring, Vic, Thyllis, Zian en Josephine hebben heel goed gesproken. De burgemeester had een mooie speech voorbereid en hij was nog grappig ook.

Zian: Ik vind dat wel nog cool want die oudstrijders kwamen in uniform en met hun vlaggen. Voor dat we  een foto trokken mochten ik, Vic, Thyllis en Josephine spreken. Ik zei: ‘Wij maakten dit project over WO 1 omdat het volgend jaar exact 100 jaar geleden is dat de eerste wereldoorlog begon.’

 3.   Mijn mening over de televisieopnames.

 Danté: Ik vond het leuk om op de achtergrond van Esthées  interview  op de muur te spuiten!

Zian: Ik vond het eens leuk om gefilmd te worden. Ik stond echt te popelen om op tv te komen. Eigenlijk ging het allemaal nog redelijk snel. Ze  filmden ons als we onze handschoenen en maskertje aandeden en later ook als we aan het spuiten waren.

Noah: Ik wist niet  dat je nooit in de lens mag kijken als ze opnemen.  Ze hebben Esthée en mijzelf geïnterviewd. Ik had wel een beetje stress. Ik kijk al naar de uitzending uit. Het was een unieke ervaring en spannend!

Kimberley: De andere kinderen werden gefilmd toen ze met graffiti spoten .

IMG_2578Esthée: Op sommige vragen moest ik twee of drie antwoorden geven.

Jari: Ze hebben gefilmd hoe ik aan het spuiten was.   

Loythy: Ik wil graag op Karrewiet komen!  Het mag op de achtergrond. Het maakt niets uit maar ik wil graag op televisie komen.  

 4.   Mijn mening over dit project.

 Michelle: Dit project was super want ik mocht voor het eerst met graffiti op de muren spuiten. Super dat de burgemeester er ook was om ons te bedanken!

Thyllis: Nu komt Nieuwpoort  op tv met deze leuke graffitimuur. Zo zien de mensen dat wij erom geven en er over bezig zijn geweest.

Amber: Het was een  leerrijk project. Klaprozen zijn pioniersplanten en dat wist ik helemaal niet.

Yentl : Het was gewoon het beste project ooit! We moeten zeker meer doen i.v.m. de eerste wereldoorlog!

Danté: Dit project is  zeker een mooie herinnering voor later.

Chelsea: Het is een super mooi project en ik heb nu ook meer respect  voor al die soldaten die meegevochten hebben.

Linde: Het was heel origineel om met sjablonen te werken omdat je zo niets fout kon doen. Ik vond het tof dat we op het einde een maskertje en een cap kreeg. Het was wel speciaal dat burgemeester Crabbe erbij was. Je zag ook aan zijn gezicht dat hij het ook wel leuk vond wat wij met Mr. Mong deden. Ik dacht eerst dat het saai ging worden, want ik doe niet graag geschiedenis, maar met de coole graffiti kwam alles goed over.

IMG_2554Emily: We hebben veel geleerd over graffiti en over de eerste ‘W.O.1’ Het was zeer leerrijk. Het musea vond ik het allerleukste.We hebben daardoor veel minder les gehad J .

 Zian: Ik vond dit project het allerleukste van allemaal dit jaar. Het is een  herdenking is aan wereldoorlog 1. Tof dat de burgemeester erbij was en hij vond ons werk  heel knap.

Milan: Dit project wil ik zeker nog eens overdoen.  We hebben meer bijgeleerd van de eerste wereldoorlog.

Noah: Ik had nog nooit de Menenpoort gezien. Ook had ik  nog nooit met graffiti mogen werken. Dat vond ik toch het coolste.

Lore: Het was een heel leerzaam project. Tof dat onze ideeën in de tekening werden gestoken.

Esthée: Ik vond het een tof project want veel wist ik nog niet over graffiti en wereld oorlog I.

Tjiasso: Ik ben blij dat we dit allemaal mochten doen. De oud-strijders, de burgemeester, Karewiet, de directeur waren daar maar de belangrijkste persoon was toch Mr Mong. Ik vond het één van de leukste projecten die we hebben gedaan dit jaar.

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Een reactie op Meningen over het Masterpiece project.

  1. Mr. Mong schreef:

    Bedankt voor de vele complimenten, daar krijg ik alleen nog meer zin van om muren te bekladden met tekeningen😉

    Dit project was veruit één van de toppers waar ik met veel plezier aan meewerkte. Voor mezelf was het ook zeer leerrijk om te zien waar mijn overgrootvader destijds aan meegevochten had. Het enthousiasme van de kinderen apprecieerde ik ook enorm alsook hun spontane medewerking. Ook meester Philip en juffrouw Mieke waren ontzettend leuk om mee samen te werken.

    And remember kids : if you can’t make pretty designs, at least make pretty lines!

    Mr. Mong

Geef een reactie

