Over het bezoek aan de Abdij Ten Duinen/Koksijde …

IMG_2428Jonas: Ik wist niet dat monniken niet mochten spreken en alleen over zichzelf en god moesten nadenken.
Esthée: Ten Duinen vond ik prachtig.
Linde: De voorbeelden die de gids gaf als je hem een vraag stelde, waren altijd interessant.
Zian: Tijdens de inquisitie als ze denken dat mensen iets gedaan hadden, moesten ze dat op gaan biechten. Ook al deden ze niets toch deden ze die onschuldige mensen pijn zoals hun teennagels uittrekken. Bah!
Emily: Het leven zonder luxe is toch iets anders dan wat ik gewoon ben.
Chelsea: Die abdij was helemaal nieuw voor mij.
Josephine: Het bezoek vond ik wel goed maar wel raar dat we die botten in de opslagruimte niet mochten zien. In andere museums mag dat wel.
Michelle: Het was interessant wat de gids vertelde. Hij was wel grappig als hij zelf een toneeltje speelde of als hij tegen een pop sprak.
Milan: Het was eens wat anders. Ik was daar nog nooit geweest.
Kimberley: De gids was superlief en had een goed luisterend oor.
Vic: De gids kon het goed uitleggen. Ik wist niet dat er kindsoldaten waren in de middeleeuwen.
Noah: Op het einde van het bezoek hebben we een echt skelet gezien.

Tjiasso: het bezoek was leuk omdat er veel nieuwe dingen waren die ik nog niet kende.

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

