Project Metamorfose: Filmstudente Nina op werkbezoek

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

‘We weten nu al het begin en het einde van het filmpje dat bij het Metamorfose project zal horen.’ Ryan

Nina Devroome, een studente film aan het KASK en iemand die meewerkt met het project Metamorfose, kwam vandaag in de klas tekst en uitleg geven over haar bijdrage aan het project. Het werd een warme kennismaking met de leerlingen. Nina toonde hoe er precies gemonteerd wordt en wat zoal de verschillende mogelijkheden zijn. Er werd ook samen gebrainstormd over het uitzicht van de uiteindelijke projectfilm. Deze sessie werd afgesloten met het inblikken – op het strand – van de begin- en eindgeneriek.

M o n t a g e

Shauny Hillewaere: Nina, de filmstudente, maakt alle clipjes. Eerst doet ze alle foto’s in de juiste volgorde. Er zijn ongeveer 100 foto’s per clip. Elke foto moet bewerkt worden. In het totaal heeft Nina 15 filmpjes al gemonteerd of 1500 foto’s bewerkt. Amai! Elk clipje duurt na 6 maanden ongeveer 20 sec.

Elias Janssens: Nina, kiest eerst de snelheid en dan worden de ogen en de monden van elke foto juist gezet. Het is heel veel en ingewikkeld werk.

Matthew Hillewaere: Ik zou dat monteren toch niet willen doen want dat is heel veel werk.

A c h  t e r g r o n d muziek

Elias Janssens: Als je zelf de muziek wilt kiezen voor je filmpje dan moet je de muziek doorsturen naar Nina. Ik verwacht goede filmpjes. Het haar zie je het meeste veranderen bij iedereen.

Matthew Hillewaere: Het blije muziekje bij mijn filmpje past echt bij me want ik ben ook altijd heel opgewekt.

Jill Lefevre: De muziek vond ik nu beter dan bij het vorig filmpje. Het melodietje is niet meer zo triestig.

Shauny Hillewaere: Het muziekje paste echt bij mij omdat ik soms boos ben en soms ben ik vrolijk.

O p n a m e

Jill Lefevre: Op het strand snapte ik in het begin niet wat we moesten doen. Uiteindelijk ging het wel: je moest eerst lopen naar een lijn en dan gewoon naar de camera lachen tot Nina ‘cut’ of ‘actie’ zei. Het resultaat van de opnames zal wel goed zijn.

Kenzo Smagge: Op het strand moest je het veel opnieuw doen van Nina en dat was niet zo leuk. Ik verwacht toch dat de filmpjes prachtig worden.

Ryan Hermus: We hebben het voorstel van Nina gedaan: we kwamen in groep aanlopen naar de camera. We weten nu al het begin en het einde van het filmpje dat bij het Metamorfoseproject zal horen.

(Lees het volledig overzicht van dit Metamorfose JAARPROJECT op een aparte pagina, bovenaan aan te klikken!)

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

