6hs interviewt Jason


‘Nu met het busongeluk in Zwitserland komt alles weer.’

‘Ik weet bijna niets meer van het dodelijk ongeluk van mijn vader. Enkel de sirene van de ambulance herinner ik me nog vaag. Ik herinner me nog dat we van het voetbal kwamen, maar dat is alles wat ik nog weet van die dag. Ik lag direct in een coma. Ik dacht niets toen, zeker niet aan doodgaan. Mijn broer en ik maakte altijd ruzie om de buitenkant van de zetel vooraan in de auto, toen had ik pech want ik zat in het midden.
In het ziekenhuis werd ik na twee weken wakker. Ik wist niet waar ik was. Enkel mijn moeder was in de kamer. Ik vond dat wel raar want ik wist niet wat er precies gebeurd was. Wat doe ik hier eigenlijk, dacht ik. Niemand vertelde me iets. De hoofddokter van het ziekenhuis heeft me dan gezegd hoe het ongeluk is gebeurd. Mijn broer was ongedeerd maar met mijn vader …. Ik was vooral heel boos op de dokters omdat ze mijn vader niet hadden kunnen redden.
Mijn broer heeft soms dromen over dat vreselijk ongeval. Ik niet. Nu met het busongeluk in Zwitserland komt alles weer. Ik kan de beelden op de televisie niet bekijken.

Voetballen en spelen kan ik alweer alhoewel mijn linkervoet nog veel pijn doet. Ik ben zeer blij dat ik terug op deze school zit bij mijn vrienden.’
Elias, Ryan, Shauny, Jill, Kenzo en Matthew

Ik vond het een goed interview. Jammer dat Jason zich niet alles meer herinnerde. Elias en Shauny
Ik denk dat het interview hard was voor Jason want hij had tranen in zijn ogen. Matthew
Jason antwoordde op al onze vragen maar hij was wel aan het huilen. Jill
Jason heeft het goed gedaan. De tranen snap ik. Ryan
Zijn tranen raakten mij. Kenzo

1 minuut stilte om 11u vanmorgen ...

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Een reactie op 6hs interviewt Jason

  1. kajenthe schreef:

    Ik vind het heel erg wat er is gebeurd!

Geef een reactie

