Meningen van leerlingen over …. het ophangen van de nestkasten in het park!

‘De nestkastjes hangen mooi in de boom met al die kleuren.’  Matthew Hillewaere

1. Hoe verliep het ophangen van onze nestkasten op 19/1/2011?

‘Focus tv en Karrewiet waren er. Dezelfde avond nog kwam je op televisie! Dat was raar!’ Shauny Hillewaere

Nazline Norré: Ik stond de hele tijd bij Marien, Jens en Brent. We zochten naar onze nestkastjes die al in de boom hingen. Het was heel mooi om al die nestkastjes te zien hangen in het zonlicht.

Jody Depuydt: Ik heb daar veel mensen gezien: onze meester, de juf van Niewpoort Bad, de directeur, de directeur van het middelbaar, de burgemeester en de schepen van Nieuwpoort, Valérie van de Westhoekacademie en heel onze school!

Ryan Hermus: … en het middelbaar ook. 

Alle deelnemers aan het nestkastproject! (foto: Etienne Heyde)

 Maxime Van Lierde: De inhuldiging was zeer mooi. Alle leerkrachten van onze school moesten dan op de foto.

Niels van Eecke: Ik had de burgemeester nog nooit gezien. Ik heb hem zelf een hand kunnen geven! Mijn mama en papa en broer vinden het een zeer goed project.

Roberto Claeys: Roland Crabbe, de burgemeester van Nieuwpoort, was er ook om ons te komen feliciteren met ons project.

Marien Demerre:  Een paar werkmannen hielpen mee om de nestkastjes in de boom te hangen. Ik vond het wel speciaal. Ik had niet verwacht dat we ook op Focus gingen komen. Vooral dat ik gefilmd werd toen ik een foto aan het maken was, vond ik tof.

Shauny Hillewaere: Focus tv en Karrewiet waren er. Het was superleuk! Dezelfde avond nog kwam je op televisie! Dat was raar!

Ambre Cifelli: Ze hebben ons gefilmd. Het was leuk om het te zien.

Mike Marchand: Ik zag de directeur naar voren komen en hij bedankte de ministers en de burgemeester Crabbe. Dan kreeg 5 en 6 hs/ws een applaus van iedereen. Dat vond ik wel leuk. Ik vond het nog veel leuker om mijn nestkastje te zien hangen in de boom.

Ryan Hermus: De directeur zei: ik vind dat de Vierboete stad en bad een applaus verdienen dus klap ook maar voor jezelf.

Jill Lefevre: Ze hebben de nestkastjes in de boom gehangen met een kraan. De mensen van televisie waren daar en ze hebben veel vragen gesteld. Ik ben op tv geweest en ik heb in de krant gestaan. Ik vond het leuk, maar we moesten wel lang wachten in het begin.

Dylan Van Huffel: Ik vind het tof dat onze nestkastjes nu in een boom hangen in het park van Nieuwpoort. Mijn mama was fier op ons project en gaat zeker eens komen kijken. Ik vond het tof dat iedereen er bij was.  Zelfs de burgemeester van Nieuwpoort!

2. Wat vond je van de televisiereportages en van de kinderen die erin aan bod kwamen?

‘Ik vond het goed  van Jens: dat hij nog de naam van de schilder wist die we hebben achtergedaan!’ Ryan Hermus

EliasJanssens: Ik voelde me een beetje zenuwachtig omdat we op tv gingen komen. Ik vond dat de presentatoren het goed deden zeker Jens. Ik vond het leuk want bijna iedereen was te zien op tv.

Shauny Hillewaere: Het is raar dat de leerlingen die op tv kwamen ook in je klas zitten!

Ambre Cifelli: Ik voelde me blij! Het is wel raar dat het maar drie minuten was op tv voor twee uur filmen!

Roberto Claeys: Na die twee uur hadden we het allemaal koud.

Marien Demerre: Ik vond dat de presentatoren het goed gedaan hebben. Vooral Jens omdat hij het meest informatie heeft verteld. Ik voelde me blij omdat ik  mezelf en mijn kastje op tv kon zien. Het was jammer dat het zo kort was op tv. Ik was trots en fier om te zeggen dat het mijn vrienden waren die op tv kwamen. Mijn papa en mama waren onder de indruk dat we zoveel op tv kwamen.

Brent Verhalle: Jody was grappig, Jens keek heel serieus en Sasja was verlegen.

Ryan Hermus: Ik vond het goed  van Jens: dat hij nog de naam van de schilder wist die we hebben achtergedaan!

Milan Jolivet: Ik vond dat zeer tof want het zijn toch mijn klasgenoten en mijn school!

Maxime Van Lierde: Ik vond de presentatoren zeer goed.  Ik vond het zelf wel een beetje eng om op tv te zijn.

Nazline Norré:  Het was ook een goede reclame voor de school! Op dat moment weet je niet wat je doet maar later dan zie je jezelf op tv!

Jens De Muynck: Raar, want je ziet jezelf niet elke dag op tv. Zo lang duurde de reportage niet. Als drie minuten reportage twee  uur duurt, hoelang duurt het dan om een speelfilm van twee uur te maken!

Nigel Geneyn: Nieuwpoort komt niet zo snel op tv en als het gebeurt, gaat het nog over onze school. Raar vind ik dat. Ook grappig vind ik dat je twee uur de moeite moet doen voor drie minuten televisie. Jody sprak een beetje dialect.

Niels van Eecke: Ik was wel nerveus. Ik wist niet hoe de opname er uit zou zien. Voor twee uur opnames verwachtte ik toch een langer filmpje. Ik had nog nooit op tv gekomen. Het was dus wel spannend.

Jody depuydt: De gesprekken waren  leerzaam maar het taalgebruik iets minder. Dat vond ik jammer omdat het geen goeie reclame is voor onze school.

Mike Marchand: Ik vond de taal van Milan te Westvlaams.  

Een foto van de nestkastjes komt op de voorpagina van het stadsinfoblad: Nieuwpoort Uw Stad beloofde ons de burgemeester!

 Roberto Claeys: De taal van Milan was een beetje dialect maar het was wel een tof gesprek.

KaelienVandevoorde: Ik vind het heel onbeleefd om zo dialect te spreken op tv.

Marien Demerre: Ik vond het schandalig hoe Milan sprak, het was echt geen goeie reclame voor onze school.

Brent Verhalle:Het gesprek met Milan was grappig omdat hij dialect sprak.

Dylan van huffel: Ik vond het slecht omdat er te veel dialect in zat

Ryan Hermus: Ik vond de taal van Milan meer dialect maar het was wel kluchtig.

Ambre Cifelli: De reportage  duurde langer op Focus dan op Karrewiet!  Dat is goede reclame voor onze school om meer kinderen naar onze school te brengen!

Maxime Van Lierde: Ik vond de gesprekken oké maar Milan sprak geen mooi Nederlands. Ik vind het niet goed en ik hoop dat hij er zal opletten in het vervolg.

3. Conclusie:

‘Op Focus tv mag je dialect praten en op Karrewiet niet!’ Nigel Geneyn

 Jill Lefevre: Leuk zo’n project, dan kom je op tv!

KaelienVandevoorde: Ik hoop dat we nog  veel gaan leren bij dit  nestkastproject.

Matthew Hillewaere: Het was niet toevallig dat er veel volk was: dat komt omdat het nestkastproject een groot project is!

Marien Demerre: Ik geef  10/10 omdat ik het superleuk en speciaal vond dat we op tv kwamen. Het filmpje op Focus duurde langer omdat het voor volwassenen is. Ik vond het goed dat de burgemeester er was omdat hij er anders nooit is zoals vorig jaar met ons fairtrade-project.

Ryan Hermus: Iedereen kan nu komen kijken naar ons project in het Leopoldpark!

Maxime Van Lierde: Ik geef een 10/10 omdat ik even op tv ben gekomen.

Mike Marchand: Ik geef 9’5/10 omdat Milan niet mooi sprak op tv.

Jody Depuydt: ‘Waw, jij bent  op Karrewiet gekomen zeiden de kinderen van het 2de leerjaar!

Brent Verhalle: Ik geef 10/10 omdat het timmeren leuk was.

Nazline Norré:Ik geef 10 op10 omdat we in Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad en Het Wekelijks Nieuws  zijn gekomen en ook op tv!

Kenny Clarys : Ik vond het jammer omdat ik niet in beeld was. Wel geestig om je vrienden op tv te zien.

Jason Salenbien: Ik vond het project tot hier toe zeer leuk en we mogen eens  wat meer aandacht krijgen. Op tv komen is weer eens wat anders!

Dylan van huffel: Ik vind het wel leuk dat bijna iedereen op tv gekomen is. Ik vond het wel tof dat de televisie er was want die komt niet naar iedereen hoor! 

Alle deelnemers aan het nestkastproject!

  

Nigel Geneyn: Op Focus tv mag je dialect praten en op Karrewiet niet. 10/10 omdat het super leuk was en omdat we  al veel aan het project hebben gewerkt.

Jens De Muynck: Ik vond het leuk dat de burgemeester er bij was omdat hij niet aanwezig kon zijn bij ons fairtradeproject. Dus vond ik het sympathiek dat hij nu wel tijd heeft vrijgemaakt. De mensen om ons heen vinden het nestkastproject ook wel interessant want we kregen veel aandacht. Dit project  vind ik al even geslaagd als ons fairtradeproject van vorig jaar!

Leuk zo’n project, dan kom je op tv!’  Jill Lefevre

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

2 reacties op Meningen van leerlingen over …. het ophangen van de nestkasten in het park!

  1. Heyde Etienne schreef:

    Het was me aangenaam de antwoorden op de gestelde vragen te lezen.
    Volgens de antwoorden is het een aangename en leerrijke dag geweest.
    Een mooi, interessant en boeiend thema. Werk er verder samen aan.
    Mr. Hoogewijs stuur me eens uw e-mail adres waarop ik foto’s kan toesturen.
    Groeten.

Geef een reactie

