Schoolreis naar Brussel

Schoolreis Brussel

‘Ik geef 10/10 omdat het de beste schoolreis ooit was!’ Niels Vandecasteele

Wat weet je nog van de gids van het Atomium?

Farjaad: Het Atomium is nu 52 jaar oud.

Ajsa: Er zijn 9 bollen en 20 buizen aan het Atomium. De lift ging 5 meter per seconde snel.

Virginie: Al die negen bollen werden gemaakt door arbeiders die niet eens een helm, handschoenen of een veiligheidspak aanhadden. Het was levensgevaarlijk want ze hingen zelfs niet vast aan touwen!

Thibault: Elke bol heeft een diameter van 18 meter. Het Atomium werd gebouwd voor de Wereldtentoonstelling van 1958.

Jens: André Waterkein is de ontwerper van het Atomium.

Tabita: Het Atomium is 102 meter hoog, de lift gaat in 22 sec. naar beneden of naar boven.

Kenny: De naam van het Atomium bestaat uit twee delen: atoom en aluminium.

 

Hoe vond je het museumbezoek? Al eens in een museum geweest?

Niels (5hs): Het bezoek zelf was leuk maar ik vond het stom dat we maar op één verdieping mochten.

Shaunni: Ik ben nooit in een museum geweest .maar deze uitstap viel heel goed mee want ik wilde dat al altijd zien.

Virginie. Ik heb nog nooit in een museum geweest en het viel zeer goed mee. Ik had het ook niet zo groot verwacht.

Jody: Ik ben nog nooit in een museum geweest. Het was leuk want je zag alles een keer in het echt.

Tabita: Ik was nog nooit in een museum geweest. Het was prachtig om alles in het echt te zien.

Jason: Ik was nog nooit naar een museum geweest en ik vond het spectaculair. Wat je daar allemaal kon zien.

Kenny: Het was heel leuk zeker ik nu alles in het echt zag, maar de graftombe was het leukst.

 

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Een reactie op Schoolreis naar Brussel

  1. Marien Demerre schreef:

    Het was een super toffen en leerzame schoolreis naar brussel. Voor mij was het de eerste keer om het atonium in het echt te zien en er ook in te wandelen. En het was echt de moeite om mee te gaan!!!!!!!! Het is een schoolreis om nooit te vergeten!!!!

Geef een reactie

