Draaidag 4

‘De burgemeester was zeer vriendelijk tegen ons.’      

                                                                                                                                             Gianni Cifelli

 

Draaidag 4: 26 september 2008

 

Op bezoek bij de Schepenen en Burgemeester van Nieuwpoort!

 

 

Annelies Hart: Vrijdag 26 september 2008 gingen we met de volledige klas op pad voor onze vierde draaidag. In het stadhuis werden we opgewacht door vijf schepenen en de burgemeester van Nieuwpoort Roland Crabbe.

Brittny Dupon: De vlaggendragers liepen vooraan zoals altijd, gevolgd door de rest van de klas.

Hannes Hardy: De man van het donutkraam zag ons. Hij volgde ons tot in het stadhuis en hij zei:”Jullie mogen dan straks weer om een wafel komen!” Deze dag kon al niet meer stuk. We gingen binnen in het stadhuis. Nu ging het gebeuren. We stonden te trillen op onze benen.

Simon Decock: Meneer was onze spiekblaadjes vergeten en ik moest terug naar school om ze te gaan halen.

Brittny Dupon: Op de grote tafel in de raadszaal van het stadhuis lag een rode spandoek met daarop Chinese tekens.

Glenn Vosté: Ik zat bijna met mijn vlag tegen het grote licht in de raadszaal.

Kyle Hermus: De burgemeester, Roland Crabbe, kwam wat later en gaf iedereen van ons een hand.

Sissi Billiau: Toen de meester alles besproken had met de burgemeester en de schepenen mochten we eindelijk beginnen aan  de opnames.

Kyle Hermus: De burgemeester hield een toespraak over onze film en China. Meester was alles aan het filmen.

Caro Vantroyen: De burgemeester, Roland Crabbe, zei dat Nieuwpoort door ons werk misschien nu een gouden award zou krijgen.

Robbe Dheuninck: Ik denk dat ik de meeste zenuwen had van iedereen want ik moest de inleiding geven. Ik groette de mensen en vertelde wat ons project inhield.

Laurens Depotter: De burgemeester luisterde aandachtig naar ons en hij was blij dat 89% van de mensen die we ondervraagd hadden, de veranderingen aan de kaai goed vonden.

Brittny Dupon: Ik moest niet voorlezen. Gelukkig maar want ik was zo al zenuwachtig genoeg.

Laurens Depotter: De burgemeester en de schepenen gaven een luid applaus na onze voorstelling.

Sarah Kettels: Ik was wel zenuwachtig want je staat niet altijd voor de burgemeester. Het was een grote eer dat we dit bij de burgemeester en alle schepenen mochten naar voor brengen.

Tatiana De Hert: Lobke was haar bril vergeten daarom moest ik haar vraag in haar oor voorzeggen zodat zij alleen het hoorde en de andere niet.

Jelle Lemaire: In dit stuk van de film krijgen we onze petten. Maar van de burgemeester mogen we onze petten echt  hebben.

Sissi Billiau: Één schepen deed dat wel op een erg rare manier. Hij gooide namelijk met de petjes naar ons.

Jelle Lemaire: Dat was wel tof.

Jorne Bendels: Op elke pet staat: Stad Nieuwpoort.

Gianni Cifelli: Iedereen was verrast            

 toen we van de burgemeester en de schepenen een cola kregen.

Tatiana De Hert: Het waren Chinese cola’s maar er zaten ook Belgische tussen.

Bjarne smagghe: Dat smaakte!

Gianni Cifelli: Iedereen was natuurlijk zeer blij.

Brittny Dupon: Mijnheer Alain heeft een foto genomen van ons allemaal met een cola in de hand en het spandoek voor ons.

Caro Vantroyen: Daarna hebben we nog een beetje met de burgemeester gebabbeld.

 

Conclusie:

 

Sissi Billiau: Ik vond het tof om bij de burgemeester op bezoek te gaan.

Laurens Depotter: Ik vind dat we dat nog eens moeten doen.

Gianni Cifelli: Ik vond het zeer leuk bij de burgemeester omdat ik nog nooit in de raadszaal van het stadshuis heb gezeten. De burgemeester was zeer vriendelijk tegen ons.

Brittny Dupon: Ik vind het heel erg leuk dat we een film maken en dat we er zelf in mogen spelen.

Kimberley Volckaert: Ik vond dit de aller leukste opname van allemaal. Ik was nog nooit eerder in het stadhuis van Nieuwpoort geweest.

Glenn Vosté: Ik vond het heel tof dat we nog voor een tweede keer een wafel kregen en het leukste was dat we onze petjes nu ook echt mogen houden. 

Bert Hendrickx: Het was leuk vandaag omdat je niet vaak op de foto staat met de burgermeester.

Annelies Hart: Ik vond het een supertoffe voormiddag vooral omdat onze presentatie    

van de interviews over de vernieuwde kaai zo goed gelukt was. Hop naar de volgende  

opnames!

Bjarne smagghe: Ik verlang al voor de volgende opnames: met de fiets naar Nieuwpoort-Bad!

                                                                                                                                                            6hs GO de Vierboete 2 oktober 2008

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

