Draaidag 2: 19 september 2008

Ik zou deze dag heel graag nog eens willen overdoen omdat ik er zo van genoten heb.’      Matthew Cogge

 Draaidag 2: 19 september 2008

’s Morgens …

Laurens Depotter: Op vrijdagmorgen zijn we met de klas 6hs en met juffrouw Lies naar de markt geweest om te filmen.

Gianni Cifelli: Het begon met  een technisch probleem aan de camera. Daarom moesten we de tweede camera gebruiken

Hannes Hardy: Om 10 uur 40 vertrokken we naar de markt waar heel veel mensen waren. Meneer ging naar het stadhuis om van op het balkon te filmen. Dat was raar want we mochten niet in de lens kijken.

Laurens Depotter: Meneer Philip stond op het balkon van het stadhuis om een mooi uitzicht te hebben op de markt. Wij kwamen uit het Potterstraatje en liepen de markt op om naar het stadhuis te gaan.

Annelies Hart: Het is tot nu toe de eerste keer dat we een “scene” opnieuw moesten spelen. We moesten namelijk door het midden van de markt lopen recht naar het stadhuis toe. Dat wisten we. Maar wat we niet wisten was dat we àchter het bloemenkraam moesten inslaan. Ach, dan hebben we nu alvast onze eerste blooper.

Kimberley Volckaert: Jammer genoeg was de burgemeester niet aanwezig, maar we hebben

toch stickers en boekjes gekregen om uit te delen en reclame te maken voor Nieuwpoort.

Kyle Hermus: We verlieten het stadhuis via de achterdeur. Daar kunnen mensen met een rolstoel ook gebruik van maken.

Robbe Dheuninck: Terug op de markt mochten we één van die boekjes uitdelen.

Ik was de eerste die iemand zag. Ik heb dus aan een mevrouw een boekje gegeven terwijl meneer Philip filmde.

Bert  Hendrickx : Ik heb een boekje aan mijn mama gegeven die toevallig op de markt liep.

Kyle Hermus: Jelle had het idee om iets te geven aan het donutkraam en de vriendelijke mensen daar gaven ons allemaal een lekkere wafel.

Jelle Lemaire: Dat was wel tof!

Kyle Hermus: Wat vliegt de tijd toch snel als je leuke dingen doet.

 

’s Namiddags …

 

 

Laurens Depotter: ’s Namiddags zijn we met de bus van Jan naar Nieuwpoort-Bad aan de Westdiep gestopt.

Kyle Hermus:. Het was ter hoogte van het Sint-Mauritiuspark, beter gekend als het Keunepark.

Sissi Billiau:.Matthew mocht de doos verstoppen met de opdracht. Hij verstopte het in het vogelhuis.

Kyle Hermus: Tijdens onze zoektocht bleef meneer Philip altijd met de camera in de aanslag.

Robbe Dheuninck: Nu we alle vijf de puzzelstukken hadden en bij elkaar legden, zagen we dat er ‘Nieuwpoort’ opstond. Simon, Tatiana en ik moesten voor de camera doen alsof we van niks wisten. Zo schouderophalend en met verbaasde gezichten.

Jelle Lemaire: Er zat verder nog een verassing in, een superverrassing!

Laurens Depotter: We hadden terug een verassing, veel leuker dan het bootvaren, ….

Kyle Hermus: Op het briefje stond dat we moesten rijden. Rijden? Joepie, we mochten met een billekarre onze opdracht afmaken.

Sissi Billiau: Wij vonden dat natuurlijk tof.

Laurens Depotter: We stormden de trap af en gingen naar vijf billecarren die op ons stonden te wachten. Sissi en ik zaten bij Simon en Bert. Om de vijfhonderd meter ongeveer verwisselden we van plaats. We hadden ook geluk want het weer was mooi met een warm zonnetje. Meneer filmde ook als we reden met de wagens. Hij stond op een bellecar en terwijl het reed, filmde meneer het.

Matthew Cogge: Met de go-carts reden we naar het kunstwerk van de kunstenaar Jan Fabre, één van de  beroemdste kunstenaars van België.

Jorne Bendels: Hij zoekt van op een schildpad naar het land Utopia.

Ryan Adam: Het  was al lang geleden en van mijn ouders mag ik nooit meer met een billenkar rijden als we eens op de zeedijk zijn.

Kyle Hermus:. In de gocart zat ik met Hannes, Gianni, Sarah, Kimberley en Jelle. Elk op zijn beurt mocht eens sturen.

Jelle Lemaire: We hebben ook verwisseld van voertuig. Ik had dan eindelijk een minder zware wagen. Het was één voor vier mensen. Daarmee hebben we gecrost, hoor!

Simon Decock: Jelle zat maar een halve meter van een bloembak en Robbe zat bijna de Fortis bank binnen.

 

Conclusie

Laurens Depotter: Het leukste was dat we een wafel kregen op de markt. De billekarren rijden was ook plezant omdat ik dat nog nooit eerder heb gedaan.

Jelle Lemaire: Ik vond dat de opnames geslaagd waren omdat meester moeite gedaan heeft om op een balkon te staan. Ik vond de gocarts ook superleuk en ik vond het tof dat we wafels mochten hebben.

Glenn Vosté:  Ik vond het heel leuk met de go-cars. Zeker toen dat Robbe bijna tegen een paaltje reed.

Bjarne Smagghe: Ik vond de verrassing leuk. Dat had ik niet verwacht.

Sarah Kettels: Dat was kei tof super leuk enz. Ik vind het jammer dat het al bijna gedaan is. Ik verlang naar het volgende filmproject … als dat er komt!

Sissi Billiau: Het allerleukste was toen we een wafel kregen van een man op de markt..

Matthew Cogge: Ik zou deze dag heel graag nog eens willen overdoen want ik heb ervan genoten.

Kyle Hermus: Ik vond het verloop van de dag heel tof. De mensen op de markt en het stadhuis waren zeer vriendelijk en werkten goed mee met ons project. Het allerleukste was het rijden met de gocarts op de zeedijk en het zoeken naar de opdrachten. Het was weer eens een goed georganiseerde en leerrijke uitstap.

Brittny Dupon: De verrassing was heel erg leuk en ik  hoop dat we nog zulke dingen zullen doen. Ik had niet verwacht dat we met gocarts zouden rijden. Het maken van een film is leerzaam. Zo leren we elkaar ook beter kennen.

Tatiana De Hert: Ik vond het leuk met de billenkarren want je doet dat niet elke dag  samen met de hele klas.

Caro Vantroyen: Onderweg hebben we ook veel gelachen. Het weer zat ook mooi mee! Ik vond de verassing echt super. Meneer liep mee en sprong dan in een billekarre en intussen filmde hij. Ik vond het een zeer mooie superdag.

Annelies Hart: Ik vond het een zeer toffe dag met leuke verrassingen. Vooral het rijden met de gocarts was superplezant, hoewel ik het tof warm had met dat lange zwarte kleed op de zeedijk. Zeker de wafels op de markt waren heel lekker. Ik hoop alvast dat de volgende opnames ook zo tof zullen zijn.

Hannes Hardy: Dit was echt de leukste schooldag  ooit en we zijn nog niet klaar met de film, dus dat belooft!

 

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

