Promotiefilm Nieuwpoort: Draaidag 1

 Ik verlang al naar onze volgende opnamedag.’     Tatiana De Hert

Draaidag 1: 16 september 2008

 

Annelies Hart: Dinsdag 16 september 2008 zijn we begonnen met het maken van een filmpje om Nieuwpoort te vertegenwoordigen in China. Nieuwpoort is namelijk geselecteerd om mee te doen aan een wedstrijd. In die wedstrijd mag per land één stad deelnemen. Dat is de stad met het beste project: een project om dingen in de stad te vernieuwen, te vermaken enz. Om de presentatie in China een beetje mooier te maken wordt op het einde een filmpje getoond gemaakt door ………..6hs! In dat filmpje komen belangrijke plaatsen en monumenten voor. In het filmpje wordt Jan Fabre (de maker en de man op het standbeeld van de schildpad op Nieuwpoort-Bad) vermist. Aan ons is de opdracht hem te gaan zoeken. Dinsdag 16 september 2008 zijn we dus begonnen met het filmen. We moeten nog veel stukjes opnemen. Maar het was alvast een heel goed en leuk begin!

 

 

 

Albert I monument

 

Robbe Dheuninck: Ik was assistent en mocht het statief van de camera dragen. In het Albert-monument moesten we doen alsof we echt een schat zochten. Daar heb ik wat overdreven! Daar hebben we gefilmd dat we zogezegd aan het zoeken waren naar ‘de doos’. Daarin zat een puzzelstuk met twee brieven. Aan het Albert-monument heeft ‘de heks Kimberly’ de eerste brief voorgelezen. Op die brief stond de foto van een amfibievoertuig en een tekst. Opeens zagen we zo’n amfibievoertuig rijden! Hij heeft ons dan meegepakt en dan zijn we te water gegaan.

Gianni Cifelli: Ik vond het ook leuk dat er nog granaatstukken in het Albert monument zaten!

Kyle Hermus: Rond het monument moesten we op zoek gaan naar een doos met een puzzelstuk. Caro heeft wel gezegd waar de doos stond, anders konden we daar wel een uur zoeken. Ik vind mijn rol supergeestig met de vlaggen. Je kan niet altijd rondlopen met zulke mooie vlaggen van Nieuwpoort.

Caro Vantroyen: Het was zeer leuk om opnames te maken. De doos zoeken was zeer spannend. Ik was ook blij met mijn rol. We hebben veel gelachen.

Brittny Dupon: De brandweer is ook gekomen zodat meneer Philip hoog stond om ons te filmen. Toen zijn we naar de kaai geweest. Daar kregen we een verrassing: op een boot varen! Ik vond het heel erg leuk dat we nu een film mogen maken. Het was een leuke opdracht die we kregen. Ik vind dat de verschillende rollen in de film goed zijn verdeeld.

 

De Normandie

 

 

Laurens Depotter: We hebben ook gezwaaid naar de mensen die een wandelingetje maken.

Ik vond de verrassing super, want ik had nooit gedacht dat we op een boot een tochtje gingen

varen. Ik vond het wel jammer dat we met de boot niet tot het strand zijn geweest. Als meneer

een stukje filmt probeer ik mijn best te doen om op de film te staan.

Sissi Billiau : Ik vond het leuk dat wij de regisseurs zijn. Bij de boottocht vond ik het grappig want er zat een vrouw te dansen en te zwaaien naar ons.Maar het tofste van al was dat je echt mocht meeleven in je rol.Ik vind het ook tof van de brandweer dat zij mee helpen . Ik vind ook dat de drie Jaenne Panne’s het heel goed spelen in de film . Jorne speelt het ook heel goed als Jan Fabre .

Jelle Lemaire:  Ook heeft de boot een stukje op de weg gereden, dat was raar!

Ik zie het zitten voor de volgende opname! Ik vond dat de opnames geslaagd waren omdat we met drie camera’s waren. Maar ook omdat we vanop een brandweerladder werden gefilmd.

Simon Decock: We vaarden naar Nieuwpoort-Bad en het was gratis en nog leuk ook. De boot kon ook rijden op het land. De opames ging goed voor de eerste keer. We hadden het in één keer af.

 

                                                                                                           Conclusie:

 

Glenn voste: Ik vind dat  de namiddag goed gelukt is. Ik heb een leuke rol.

Kimberley Volckaert: Ik vond het heel tof om Jeanne Panne te spelen. Ik kijk er naar uit voor de volgende opnames. Het was tof dat de meester een verassing had voor ons!

Sarah kettels: Ik vond de verassing heel leuk. Ik had niet verwacht dat we een boottocht gingen doen. Terwijl we de boottocht deden heb ik ook mijn mama, Roger en Danny gezien. Dat was wel heel fijn

Bert Hendrickx: Ik vond het leuk om de boottocht te doen  omdat ik het nog niet gedaan had.

Matthew Cogge: Ik vond het spannend om  ‘Jan Fabre vermist is in Nieuwpoort’ te spelen. Ik vind het een goed verhaal.

Jorne Bendels:  Ik verheug me op de volgende filmdag omdat het heel leuk is om te filmen .

Ik vind mijn rol heel leuk  want het is  tof om Jan Fabre te spelen.

Tatiana De Hert: Ik verlang al naar onze volgende opnamedag.

 

                                                                                         

                                                                                                                                                       GO de Vierboete 6hs 20 september 2008

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

