Project Rullens fabrieke: Evaluatie

Evaluatie Project: Rullens fabrieke

Arusha Verhalle:Ik vond het een hele eer om voor de burgemeester van Nieuwpoort te mogen spreken.’

 

A. Evaluatie presentatie:

 

1. Schrijf kort het verloop van de presentatie neer:

Arusha Verhalle: De voorstelling was onderverdeeld in drie stukken: 1.Een korte schets over de geschiedenis van de fabriek. 2.Een kort stuk uit alle interviews. 3.Een foto voor alle getuigen als aandenken.

Nathan Van Acker: We begonnen met een stukje geschiedenis en daarna volgden de interviews. Nadat we alles gedaan hadden, heeft de burgemeester van Nieuwpoort nog een speech gehouden.

  

2. Wat vond je van je eigen presentatie?

 

Arusha Verhalle: Ik was heel zenuwachtig omdat mijn papa, oma en opa er bij waren. We kregen ook telkens een heel groot applaus bij elk stukje dat we voorlazen.

Liselot Simoen: Het publiek luisterde heel aandachtig.

Kelly Kubicki: Ik vond mijn eigen presentatie zeer goed. Ik was zeker niet zenuwachtig. Het publiek lachte ook af en toe. Liselot haar microfoon viel plotseling uit. (Dat was wel grappig.)

Mattias Debruyne: Ik was eerst wel zenuwachtig maar het viel best nog mee. Ik had niet verwacht dat ze zo hard zouden klappen.

Nathan Van Acker: Omdat ik zenuwachtig was, heb ik de reactie van het publiek niet gezien.

Valérie De Wulf: Ik was niet zenuwachtig. Het publiek reageerde steeds. Ze waren blij en dat voelde goed.

Delissa Heughebaert: Ik vond het wel goed maar het ging snel voorbij. Dat vond ik jammer.

 

3. Hoe vond je het om project voor te stellen ..

 

 … aan je ouders?

Arusha Verhalle: Leuk omdat  de ouders ook eens betrokken werden bij ons schoolwerk.

Liselot Simoen: Mijn ouders konden jammer genoeg niet komen. Ik vond het heel erg.

Ken Vandevoorde : Ik vond het jammer dat mijn mama er niet was!

Mattias Debruyne: Leuk omdat mijn ouders heel trots waren.

Nathan Van Acker: Ik vond het jammer dat ze niet konden komen omdat ze moesten werken.

 

 … aan de getuigen?

Arusha Verhalle: Ik vond het leuk omdat zij dan ook nog eens hun eigen interview konden horen.

Ken Vandevoorde: Ik vond het jammer dat er een paar getuigen niet konden komen.

Billie Pollet: Onze getuige was er niet maar de andere getuigen reageerden: “Ah ja, dat is waar.” of: “Dat wist ik nog niet.” En soms lachten ze.

Delissa Heughebaert: Het project voorstellen aan de getuigen was wel even schrikken want ze keken zo naar ons.

Arne Dugardein: Ik vond het leuk omdat mijn opa er tussen zat.

 

… aan de leerlingen van 5hs?

Arusha Verhalle: Dat vond ik ook heel leuk omdat ook zij veel dingen bijgeleerd hebben.

Ken Vandevoorde: Het vijfde was zeer enthousiast.

 

… aan de burgemeester van Nieuwpoort?

Arusha Verhalle: Ik vond het een hele eer om voor de burgemeester van Nieuwpoort te mogen spreken.

Lars Depotter: De burgemeester heeft op het laatste nog iets gezegd wat ik goed vond. Over die gele en rode bakstenen. Door zijn uitleg heb ik veel bijgeleerd. Ik was blij dat hij er was.

Ken Vandevoorde: Ik vond de burgemeester een toffe meneer. Hij is zeer vriendelijk.

Billie Pollet: Leuk omdat hij heel geïnteresseerd leek. Nu weet hij ook iets meer over de steenbakkerij.

Mattias Debruyne: Het was wel spannend want je wist niet wat hij ging zeggen.

Nathan Van Acker: Ik verschoot ervan dat hij ook een beetje van de steenbakkerij af wist.

Kelly Kubicki: De burgemeester was grappig en klein, net zoals ik!

Arne Dugardein: Ik vond het leuk om voor zo’n belangrijke man te spreken.

 

4. Wat ga je nooit meer vergeten in verband met dit project?

Arusha Verhalle: De interviews, omdat ik Raymond Coulier en mijn opa geïnterviewd heb.

Lars Depotter: Ik zal nooit meer vergeten dat er vroeger een steenfabriek was en dat hij weg ging in 1979.

Ilse Vanwelsenaers: Ik ga nooit meer vergeten dat Leon Vantomme is gekomen en dat we ons eens een keer geamuseerd hebben met heel de klas na de voorstelling toen we de gasten koffie en water mochten geven. Dat ga ik nooit meer vergeten.

 

5.Welke reacties heb je al gehoord over de presentatie?

Arusha Verhalle: Ik heb gehoord dat de mensen het zéér mooi en zéér goed vonden en dat we het héél goed gedaan hebben.

Lars Depotter: Mensen zeiden dat we het goed gedaan hebben. Het was een plezant project.

Ilse Vanwelsenaers: Mijn mama en Leon Vantomme zeiden allebei dat ik het heel goed gedaan heb.

Billie Pollet: Die van de burgemeester. Hij zei dat hij het heel interessant vond en nu meer weet over de Nieuwpoortse steenbakkerij.

 

6. Zou je dit nog eens willen doen?

Arusha Verhalle: Ja zeker! Ik  vond het heel erg leuk om ons zo te verdiepen in de geschiedenis van Nieuwpoort en om zo ook eens in contact te komen met oudere mensen die nog  in zo’n bekende steenbakkerij hebben gewerkt en zulke grote taak vervuld hebben. Zonder die mensen zou de steenbakkerij nooit zo goed gedraaid hebben.

Ilse  Vanwelsenaers: Dat de klas er goed aan meewerkte, dat was wel tof.

Kenny Lemoine: Zeker, ik wil het nog een keer doen. We hebben ook veel gelachen.

Kelly Kubicki: Zeker, het is te leuk om niet nog een keer te doen. Het was  zelfs SUPERLEUK.!  

 

B. Wat vond je het leukst aan dit project over Nieuwpoort?

 Billie Pollet: Het interview.

Kelly Kubiki: Ik vond het interview met Herman Lips het leukst want hij was grappig en gaf veel uitleg aan ons.

Delissa Heughebaert: De verhalen van die mensen over vroeger vond ik soms erg grappig.

Arne Dugardein: Ik vond het interview met mijn grootouders het leukst omdat mijn opa en oma nog in de steenbakkerij gewerkt hebben.

 

C. Ik geef dit project …/10

Billie Pollet: Ik geef dit project 9/10 omdat het interessant was om over de steenbakkerij te leren. Zo hard ze daar  moesten werkten!

Lars Depotter: Ik geef een 9/10 omdat ik veel bijgeleerd heb over hoe stenen van klei werden gemaakt.

Matias Debruyne: Ik geef 9/10 omdat de mensen allemaal vriendelijk waren tijdens de interviews.

Nathan Van Acker: Ik geef een 10/10 omdat ik niet wist dat er vroeger een steenbakkerij in Nieuwpoort was.

Arne Dugardein: Ik geef een 10/10 omdat het superleuk was. Ik vond het interview met mijn grootouders superleuk omdat ik niet wist dat mijn opa en oma nog in de steenbakkerij van Nieuwpoort hadden gewerkt.                                                                                                                                 

                                                    

 

Afgewerkt op 27 juni 2008 6hs GO de Vierboete Nieuwpoort

Dit bericht werd geplaatst in Basisschool de Vierboete Nieuwpoort. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

